BUROAMSTELVEEN | BLOG

Het nut van een subdomein

Een subdomein is een domein dat je koppelt aan je primaire domein. Stel, je primaire domein is website.nl. Dan ziet een subdomein er bijvoorbeeld als volgt uit subdomein.website.nl.

Niet bijster interessant, ik weet het, maar het aanmaken van een subdomein kan echt heel nuttig zijn. Met name voor bedrijven die verschillende websites hebben die gericht zijn op verschillende doelgroepen en producten.

subdomains

Een subdomein werkt bijvoorbeeld heel goed bij het werven van personeel. Je kunt je vacatures natuurlijk op je website zetten, maar het is beter om hiervoor een subdomein aan te maken. Je primaire domein is immers gericht op je (potentiële) klanten met een structuur gericht op conversieoptimalisatie en de vindbaar voor geoptimaliseerd. Als je het subdomein werkenbij.website.nl aanmaakt, kun je dat domein puur richten op je potentiële medewerkers. Je kunt online campagnes inzetten zoals Google Ads en social media (advertenties) en het verkeer daarvan laten ‘landen’ op dit subdomein.

Kortom een subdomein heeft een heleboel voordelen. Buro Amstelveen heeft veel ervaring met het opzetten en beheren van doelgerichte subdomeinen. Benieuwd wat wij voor u kunnen doen? Bel ons op 020 – 215 76 68 of mail naar info@buroamstelveen.nl.